pátek 7. března 2014

Brazilské nakupování aneb EIDAME, ŠUNKO, CHYBÍTE MI!


Tak a je to tu, konečně mi trochu funguje internet, tak se můžu pustit do dlouho slibovaného článku o místních cenách.
Jsem tu už skoro měsíc, takže jen čtyři další a máte mě doma! :D

Tož orientační ceny základních věcí - přepočítaný a lehce zaokrouhlený, taky závisí, kde koupený (hodně se ty ceny liší, já chodím nakupovat skoro dva kiláky, abych to měla takhle levnější:D) :

Jídlo: 

10 vajec - 40 Kč
mlíko - 18 Kč
meloun - různé druhy žlutých 25-45 Kč/kg
mango - 35 Kč/kg
banány: podle akcí, většinou kolem 25-35 Kč/kg
parmezán - koupila sem si půlkilový balení strouhaného, který mi doufám vydrží až do konce:D za 140 Kč
šunka - normální humus, to čemu tady říkaj šunka!! smrdí to, lepí to a bleeeh.. takže sem musela přejít k nouzovému řešení a kupuju si štangli junioru, 400g za 40 :D
jahody - 26 Kč za 200 gramů a většinou je půlka plesnivá:(
maso - juhůů! kuřecí maj jenom stehna - fuj, vepřový sem tu ještě nepotkala, takže zbývá hovězí: paráda! roštěnec třeba necelýho půl kila mě vyšel na 50 Kč:)
rajčátka cherry 200g: 28 Kč
kokosová voda: pade za litřík
polotovary: těch mají hodně, většinou hotový jídlo na ohřátí kolem 130 Kč
pizza - zmražená kolem stovky, na dovoz 200-250
CHUCHU - moje nová oblíbená záležitost :D zeleninová hruška za cca 15 Kč
čínský zelí - 30 Kč


Oblečení
tílko: 700
kraťásky: litr
boty: kolem 500 obyč sandálky.. bůů:(((



Alkohol a cigarety
pivo: 30 Kč za plechovku, v hospodě 50 a víc
víno: kolem 150 za lahev obyčejného
cachaca (místní třtinový rum): 40 Kč/litr xD
cigarety: kolem 50 Kč (Lm, Luckystrike, Marlboro) - je mi jasný, že vám kamarádi nějaké dovezu:D



Pobyt v Brazílii: k nezaplacení!.


Takže celkově: je tu docela draho, protože ty věci se hrozně rychle kazí. Jídlo v restauracích jsem ani nezahrnula, tam nechodím, protože jídlo za tři kila fakt mít nemusím :D místní zelenina a ovoce nic moc, většinou rozbitý, plesnivý, hnusný.. no upřímně ještě pořád nevím, co tu mám jíst :D


Mami, pošli řízky!


Pac a pusu nikšů



2 komentáře:

  1. Ze Slanečkova zdraví Věra s Kačkou :-)
    I my na venkově sledujeme život v brazilském velkoměstě a musíme konstatovat, že ceny potravin nejsou tedy fakt nic moc. Zítra děláme kuřecí řízky, tak Ti jeden pošleme :D Jinak přejeme mnoho krásných zážitků.
    Páá

    OdpovědětVymazat
  2. hehehehe:D já bych si prosila nejmíň tři řízečky, sem krapítek nenažraná! :D děkuju moc:))))))))

    OdpovědětVymazat