sobota 22. března 2014

Švábí útok a výlety do vinic

Zdárek! Máme tu další sobotu, a tak jsem se rozhodla během válení v posteli přidat něco málo na blog :-) Ve čtvrtek jsme byli na výletu v Salton Vinícola, na vinicích ochutnávat.. omnomnom:-)  bylo to asi dvě hodinky od našeho města, jeli jsme busem, takže takový fajný výlet a aspoň jsme toho viděli z Brazílie víc.  víc fotky - 


(A ještě předtím Chimmarao - místní způsob pití matté - velká tradice tady na jihu)





přebírání vína z kamionů do přepravek



hehe akorát pro mě:D



zabudované plivátko ve škole


ochutnáávečky:) s Mexičáncema


chtěla jsem vám vyfotit přírodu po cestě, protože je naprosto neskutečná (hory, údolí, neskutečně moc zeleně, palmy vedle jehličnanů, vodopády..), ale bohužel bus měl fakt zašvihaný okna :D 

no neodolala sem a koupila pár dárečků dom:-)


tohle jsem dostala v místním baru - prý aby mě přivítali:D


Jinak: věci, co mě tu nějak zaujaly nebo překvapily:

místní sice můžou pít na ulicích dle libosti, ale nesmí pít uvnitř kampusu nebo na stadionech. U těch stadionů je to proto, že když se tu hraje fotbal, kterej milujou, tak je to dost vyhrocený i bez alkoholu. Jediná změna bude na mistrovství teď, udělují se výjimky.

Jsem hodně ráda za Česko, kde nemusím platit za svoje vzdělání. Tady se platí fakt velký peníze, platí i když chcou někam vyjet a nehrozí, že by dostali nějaký příspěvek. Třeba kamarád z Mexica platí 50 litrů za semestr a nedostal na Brazílii ani korunu - a to jako nikdo z nich.

O penězích je tu hodně věcí. Lidi si kupují iPhony, platí si fitka, pořádají se tu "rich party"; ale na druhou stranu lidi bydlí v hnusných starých rozpadlých barácích a nemají nich. Je to takové usilování o společenský status. Koupím si všechno nové co je in, abych se tím mohl pochlubit, ale pak nebudu mít ani co jíst.
Americký způsob života je tu docela běžný - z práce do školy, chvíli spát a znovu - jen aby mohli peníze utratit za věci, které nepotřebují a připadali si happy. Je to tu tak i s jídlem - samé polotovary, hnusy, plné éček a chemie a přitom zelenina a ovoce je naprosto v otřesném stavu. Už sem si jednou musela koupit organická rajčata, protože sem se fakt bála, že z normálních fakt chytnu přinejmenším tyfus. 

Bezpečnost tu fakt chybí, spolubydlící byl přepadenej v 8 večer přímo před naším domem, takže teď nikam nemůžu sama - všude musí chodit někdo se mnou, což je hrozně omezující. Pocit bezpečí je dost hlavní věc - a proto tu místní běžně mají na plotech elektrické dráty proti zlodějům.

Neexistují tu popelnice :-) popeláři jezdí každý den, takže kdo chce něco vyvézt, prostě to jebne v pytlech nebo sáčcích před barák a oni to vyvezou. 

Ať žije byrokracie - za to, že se musím povinně zapsat na imigrační, zaplatím skoro dva litry. A to sem tu ještě žádnýho cajta ani neviděla. Vydřiduši!

Statečně bojuju s hmyzem - po sérii alergických reakcí na pokousaní (no ono čemu se divit, když sem měla 14 kousanců za jeden večer jen na noze) po mě lezl obří šváb. Zoceluji mysl, nenechám ty svině mě udolat! :D

Mimochodem, nechci si stěžovat, jen vím, že je důležitý vidět to dobrý i to zlý a o to se chci podělit. Jinak jsem tu spokojená, škola je skvělá a čeká mě Rio:-)


Na závěr se musím pochlubit svým domácím úkolem, na kterej sem fakt pyšná:D:

http://www.youtube.com/watch?v=Veg3xsYWJec&feature=youtu.be

Žádné komentáře:

Okomentovat