pondělí 3. března 2014

Brazilský karnevaaal!


Tento příspěvek se bude týkat brazilského karnevalu. Ale pro začátek musím upozornit na dvě věci.

Zaprvé: Brazílie je obrovská země plná hodně velkých rozdílů. Já žiju na jihu Brazílie, dvě hodinky cesty do Uruguaye. Jih Brazílie je úplně jiný než zbytek. Místní, kteří si říkají Gaúchos, jsou něco jako přeživší počasí a všeho ostatního. Tím pádem i karneval tady vypadá úplně jinak, než ve zbytku země.
Zadruhé: nedokážu stáhnout videa z telefonu kvůli technické závadě & moc fotek nemám, protože to není úplně bezpečné se promenádovat s elektronikou v davu lidí.


Takže: 8 lidí z našeho ubytování jsme se vydali do Porto Alegre, hodinku vzdáleného města od nás. Má velikost asi jako Praha a hrozně se mi líbilo, určitě si tam ještě pár výletů chci udělat. Karneval probíhá od pátku do úterý, máme kvůli tomu i prázdniny ve škole. Všude se rozdávají kondomy a hlavně se varuje před smrtí (každoročně umře na karnevalech hrozně moc lidí, většinou kvůli tomu, že chlastají a pak řídí).
Náš cíl byl Street Carnival - tzn karneval na ulici. Na klasický sambodrom jsme nemohli, protože vstupné pro jednoho je zhruba dva tisíce a to ostatní naprosto odmítili zaplatit:(.
Každopádně, na obrovské třídě bylo narváno pár tisíc lidí, obrovský truck s kapelou a SAMBA. Bylo to jak obrovská zábava, kde naprosto každý trsal. Je to hrozně nakažlivé, po pár minutách zjistíte, že se taky začínáte vrtět do rytmu samby :D Místo klasických stánků s pivem jak u nás tu chodí mezi lidmi s přenosnými mrazáčky a prodávají - jedno pivo za 5R, tři za 10. Celý průvod pak obešel velký blok, pořád tancujíc, lidi měli různé masky apod. Podle toho, co mi řekli, tak to moc jako karneval na jihu ani neberou.

Každopádně Brazílie celkově je výborná na sebevědomí - nesnáší tu vychrtliny, čím větší špíčky, tím lepší :D :D každý týpek po cestě se mě snažil ochmatat, natož když mě slyšeli mluvit anglicky - to za mnou běhali jak pejsci :D na jihu totiž turisti normálně nejsou, takže jsem byla docela místní atrakce. Nejlepší byl týpek, co byl jednou v Praze a zkoušel gulášek - tvrdil mi že je to hrozně pálivý a že to nedal:D


Videa mám jen dvě - jedno z průvodu, kde jsem se ale boužel nemohla procpat do kotle, takže stojíme na kraji a není tam moc vidět ta atmosféra
http://www.youtube.com/watch?v=Wlafj7caRjI&feature=youtu.be

a druhý - kde sem chtěla bejt hrozně hustá a nevšimla si, že zrovna nehrajou (teda hrajou, ale ne na tancování):D http://www.youtube.com/watch?v=MVcC290af78&feature=youtu.be



prodávali tam sněhový spreje.. po týhle fotce vypukla velká bitva:D

brazilské tvary:D




to sme kupovali koblížky, v kufru cizího týpka:D ale byly moc výborný










Upřímně musím říct, že být tam s nějakým jiným Čechem tak je to mega pecka, děcka boužel moc pařit a trsat nechtěli, tak to bylo takový poklidnější.. stejně jako jsem chtěla jít další dny třeba na pláž nebo někam, ale ostatní se nechali slyšet, že nemají peníze, tak jsme doma :/ v tomhle mi dost chybí česká nezávislost - tady si nemůžu dovolit jet někam jen sama, i když mě to pěkně sejří:D Nicméně 11.-14.4 budu v Riu, takže si to vynahradím :D



Ale jelikož je krásně, tak se zrovna sluním :D https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31/p180x540/1781183_10202654043543952_660615372_o.jpg

Žádné komentáře:

Okomentovat