neděle 2. února 2014

Kdo? Co? Kde? Jak? A proč?

Vítám Vás všechny na mém novém blogu, který je volným pokračováním blogu Aveiro, baby (http://aveirobaby.blogspot.cz/), který mapoval mé zážitky z půlročního pobytu v Portugalsku.

Vzhledem k tomu, že už jsem rok zase doma, rozhodla jsem se někam vypadnout. A když mi moje skvělá škola nabídla možnost dodatečného výběrového řízení na studentské mobility, nebylo co řešit. A jelikož očividně nejsem normální, tak jsem do toho skočila rovnou po hlavě a jako svoji novou destinaci jsem si vybrala Brazílii.


Brazilská federativní republika (República Federativa do Brasil) je federativní republika, největší a nejlidnatější stát Jižní Ameriky. Na severu sousedí s Francouzskou Guyanou, Surinamem, Guyanou, Venezuelou a Kolumbií; na západě s Peru, Bolívií a Paraguayí, na jihu s Argentinou a Uruguayí.

Na území Brazílie se rozkládá největší tropický deštný les na světě – Amazonský prales. Brazílie byla v minulosti největší kolonií Portugalska a portugalština je zde také úředním jazykem. Hlavním městem Brazílie je město Brasília.


Mojí cílovou destinací pro příštích 5 měsíců se stalo městečko Novo Hamburgo, kde budu navštěvovat Feevale University. Když mrknete na tu mapku, tak je to úplně dole hned vedle Porto Alegre. Tzn skoro až u Uruguaye :-) Časový posun jdou tři hodinky dozadu.
Odlítám 13.2 a vracím se 15.7 - tzn tam přijedu na jejich léto a odjedu v půlce "zimy".



Tento první článek má za úkol vypsat to, co všechno jsem musela za poslední tři měsíce vyřešit a pořešit, abych mohla někam odjet. Je toho docela dost a někomu se to třeba bude hodit.

1) splnit výběrové řízení UTB
2) zkontaktovat brazilskou univerzitu, zda je možné tam jet, zda mi odpustí školné, jestli jsou schopní mi nabídnout nějaké kurzy v angličtině (protože v portugalštině jako haha:D) a po vyřešení tohoto všeho jim odeslat application form
3) počkat až se brazilci chytnou a rozhoupou se, že mě teda vlastně vezmou
4) v této době už řešit potřebná očkování, protože se některé nesmí kombinovat, takže je to docela natěsno. To očkování tam není povinné, ale velmi doporučené, takže já se svým štěstím sem vůbec neváhala. Očkovaná jsem teda na: žloutenku A,B; meningokoky; vzteklinu; břišný tyfus; žlutou zimnici. Cena dohromady něco mezi 7-8 tisíc, moje pojišťovna mi na to dala příspěvek 800 Kč (haha:D). (děkuji maminkooo)
5) řešit papíry do školy - student application form, learning agreement, spárovat předměty, proposal; poslat brazilcům na podpis a oni hned musí poslat zpátky
6) sehnat si letenku (moje stála zpáteční 29 tisíc, změna zpátečního data stojí 120euro - letím s TAPem tam přes Lisabon a Sao Paulo, zpátky jen s přestupem v Lisabonu) - s sebou můžu mít 2ks zavazadel, každé 32 kg plus příruční - platí to i na vnitrostátní let v Brazílii, udělili mi nějakou výjimku či co (děkuji maminkoo)
7) najít si v Brazílii ubytování (i když tam skoro nikdo nereaguje anglicky:D)
8) vyřešit se školou finanční dohodu - původně měly být peníze až někdy v dubnu, já jsem si to ukecala na únor
9) vízum - podává se osobně v Práglu na ambasádě, stojí 40 USD a je k němu potřeba:
     a) pas platny min. 6 mesicu po vstupu do Brazilie;
     b) vyplnnit elektronicky formular na strankach https://scedv.serpro.gov.br/frscedv/index.jsp a
prinest vytistene potvrzeni s carovym kodem;
     c) 1x fotografie pasoveho formatu;
     d) potvrzeni o studiu z brazilske strany ("Comprovante de Matricula" apod.);
     e) potvrzeni o financnim zajisteni pobytu (dopis z vysilajici skoly/univerzity, potvrzeni o stipendiu, vypis z uctu a pod.);
     f) potvrzeni o studiu na vysoke skole v CR;
     g) vypis z rejstriku trestu;
     h) cestovni zdravotni pojisteni na dobu pobytu v Brazilii;
     i) zpatecni letenka;
     j) rodny list (staci obycejna kopie);
     k) konzularni poplatek ve vysi 40 USD (nebo ekvivalent v jine mene, vklada se v hotovosti na ucet konzularniho oddeleni, cislo uctu bude sdeleno pri podani zadosti).
     - a pak mi to někdo v tý Praze taky musí vyzvednout a dovézt - děkuju Danečkovi a jeho kamarádům :D
10) zkontaktovat se s týpkem, co mě tam má na starosti a zjistit, že jsem jediná anglicky mluvící studentka a že tam budu sama mezi samejma španělsky mluvícíma chlapama :-)
11) cestovní pojištění - nejlíp mě vyšlo od ISICu IDLZ - za 3150 i s odpovědností a zavazadly a platí celý rok
12) začít chodit na solárko, protože v Brazilu maj 40° :3
13) najít si letenku do Rio de Janeiro na karneval, abych Vás všecky pěkně nasrala :D


Víc mě toho zatím nenapadá, kdyžtak připíšu.
Jdu pomalu balit,

KEEP CALM AND TRAVEL!

Žádné komentáře:

Okomentovat