úterý 18. února 2014

Zdárek jak párek!



Dneska mám za sebou první den školy! Ale o tom až zítra, protože dnes jsme měli jen orientační den, info o předmětech dostanu až zítra. Radši vám dneska napíšu, jak jsem strávila první brazilskou neděli :-) Update: už je úterý, ale než sem nahrála pár fotek, tak to pár hodin trvalo :D

Po tom, co sem se vyspinkala do růžova (časový posun pořád zlobí, chodím spát v deset jak počestná děvčina), mi na dveře ostýchavě zaťukali spolubydlící, že se teda jako jdou seznámit.

Říkám proč ne! Nakonec z nich vypadlo, že dělají společný oběd a dokonce jeden z nich byl takové zlatíčko, že se mnou jel busem do centra (já bych se ztratila po sto metrech), abych si mohla vybrat v bankomatu penízky.. protože mi tu samozřejmě nefunguje karta a i bankomaty se nechaly přemlouvat, než začaly fungovat.


Oběd byl moc fajn - máme totiž velkou terasu s barbecue grilem, a tak nic nebránilo tomu, abychom se konečně seznámili. Fajn bylo i to, že tu byl klid - lufťáci i domácí odjeli na víkend pryč, takže nás tam zbylo kolem deseti. Oběd byl mňamka - burgerové housky se špekáčkem, tunou majonézy se zeleninou a sýrem. K tomu caipiriiinha - brazilské pití, přišlo v tom vedru docela k chuti. Po obědě jsme zůstali sedět na terase a až do večera, skoro půlnoci jsme si povídali a řešili všechno možné.

místní autobusová zastávka

orváno ze stromu a snědeno - Guajáva

caipirinha:D

kyselé okurčičky <3 a v obchodě jsem toho takového našla víc, aji cibulky a takové, pus mě překvapily nakládané palmové štuky, rozhodně vyzkouším

příprava - namotání buřtů na špejle

papu:)

tohle mě nejvíc rozsekalo :D rozvozem sme si objednali pár piv na nedělní odpoledne.. to pivo je 0,6 l, takže mě samozřejmě hrozně dostalo, když to začali rozlejvat do kelímků 

Pisca - pití z Chille

touhle fotkou můžete měřit v budoucnu moji hnědost :D zatím sem suverénně nejbělejší


Probrali jsme za ten den hodně věcí - asi hodinu mi vykládali o pavoucích, smáli se mojí portugalské portugalštině, a podobně. Pak si mě ale úplně získali, když mi pustili českou hymnu :-) Bydlím teda s lidma z Chille, Peru, Brazílie a na exchange máme zatím ještě bandu Mexikánů. Později k večeru došlo i k měnění peněz - dostala sem 1500 Pesos a nějakou Peru minci.. a stálo mě to jen stovku :D a ještě k tomu sem jim přihodila naučení slova "kurva" a byli jsme za vodou. 


Mimochodem, v 5 odpoledne jsem na 15!! minut vylezla na sluníčko, namazaná opalovákem a spálila sem se jak vepřík. Achjo, tohle bude zajímavé :D 


Tak zatím aspoň takhle, až mi půjde net líp, tak hodím všechny updaty ze školy a další věci:)

pac a pusu! N.

Žádné komentáře:

Okomentovat