sobota 22. února 2014

Sluníčkové pozdravy!

Aaahojky! Moc se toho tenhle týden nedělo, tak se hlásím až teď s novinkama.Vždycky, když se něco děje, tak si píšu poznámku do telefonu nebo počítače a teď už jich tam mám teda požehnaně:)) Tak jdeme na to! 

Po orientačním dnu ve škole jsem čekala na registrací předmětů, která se pořád odkládala, takže proběhla až včera a ještě to není všechno - škola začíná příští týden a rozvrh vypadá dost v pohodě, zatím mám jen 3 hodiny v uterý a středu. Zjistila jsem, že mám anglické předměty nejen pro sebe, ale že univerzita moji přítomnost vzala jako šanci k tomu, aby se brazilci učili anglicky, takže kvůli mě budou mít předměty v angličtině. Ti mě budou milovat, hehehe:D

Už sem i trochu přičuchla k místnímu nočnímu životu, ale jen lehce. Je ze mě totiž počestná mladá žena! Byla jsem v "Pubis", to je moc pěkná hospůdka kousek od mého ubytování. Před vchodem sedí týpek, který každému příchozímu dá kartičku, na kterou pak číšníci zapisují, co pijete a platí se to při odchodu. Mají tam domácí pivo, musím uznat že fakt výborné, na druhou stranu dost drahé; 5-10R za malé. Zkusila jsem i caipirinhu, jahůdkovou a klasickou a dost sem si čvachtala. Měla jsem i skvělou společnost, kamarádi od mého kamaráda, jedna z nich dokonce žila v Korei, takže jsem si konečně pořádně pokecala anglicky.
Dostali jsme se i k českým zvykům, Velikonocům se fakt hodně smáli :D 
Dost mě dostalo, že Brazilci platí vysokou školu - a né málo. Co jsem pochopila, tak platí za počet kreditů, které dostanou. Když chcou jet na výjezd do zahraničí, nedostanou ani korunu, naopak ještě platí školné. Proto jich moc nejezdí. Je to docela drsné, když si vezmu, že my nemusíme platit nic a ještě dostáváme peníze na výjezdy a všechno.. Na druhou stranu je to fakt nutí makat, když už za to tolik platí. 


Další večery jsme trávili u nás na terase s místním pivem a teploučkem, taková pohoda prostě. Dvě děcka z Chille jsou zdravotní sestra a brat a třetí je psycholog - takže nebojte, je o mě postaráno :D Mimochodem, další věc, nad kterou by mě doma snad ani nenapadlo přemýšlet, je civilizace, když to tak řeknu :D Třeba tady mám internet na kabel, každou chvíli to vypadává. Ve škole třeba ani není signál na telefon a 3G internet většinou vůbec nefunguje. Už si ani nepamatuju, jaké to je být na netu a pořád nekontrolovat kabel jestli nevypadává a neřvat vzteky, když pořád padá internet :D.


Mám za sebou už i první subtropický slejvák! Brutální bouřka, strašně deště, písek jsem měla všude, bahno, voda, tfuj.. a zničilo mi to botičky :( ale pět minut po dešti už bylo zas 35°C, vůbec sem nechápala :D


Včera mě spolubydlící vytáhli do Rock baru C3. Je to do strašnýho kopce, ale báječný. Pivo, kulečník, rock - všichni tam nosí trička ACDC a Iron Maiden a podobně, maminko tobě by se tam strašně líbilo :D S tím musím zmínit dvě věci: Za prvé bezpečnost. Kdykoliv jdu z hospody v noci domů, musím si buď vzít taxíka, a nebo jdou spolubydlící se mnou. Oni sou zvyklí, takže se mnou normálně chodí, protože jinak by mě někdo přefikl a okradl. Je fajn, když se mnou jdou a ukazují mi typy lidí, kteří tohle dělají, protože já bych to tipla do úplných opaků. Takže se rodičové nebojte, mám tu svoji osobní stráž :D 
Druhá věc: brazilky a jejich pozadí! Myslím, že jsem na to přišla. Mám tu totiž asi fakt nejmenší zadek ze všech :D Je to kvůli kopcům! Tady sou tak strašný kopce, že já nechávám plíce na začátku. Fakt to je jak třeba v Třebíči čtyři Barborky za sebou tfuj! Mimochodem, Brazilky milují legíny.. nosí je pořád.. a není to uplně hezký pohled :D 





chtěla jsem tohle zahrnout až do kapitoly o nakupování, ale musím se pochlubit :D 


som uvařil! stejčíček 

nakládané palmové suky  - mimochodem FUJ


místní womanizor :))) syn jednoho spolubydlícího


spolubydlící - napůl Brazilec napůl Peruánec

jeden z večerů na terase - jo pořád svítím:D

hned vedle školy! Půjdu na kradenou:D

kulinář nikšů - palačinky s guajávovou marmeládkou a ovocem.. ještě byly jahůdky, ale sežrala jsem je:D

největší sranda - v hospodě se koupí litr piva a rozléváme si to do kelímků po deckách :D 

... aspoň se tím dá dobře chladit. Já jsem si samozřejmě koupila 600ml Heinekena a oni na mě koukali jak na největšího alkoholika na světě:D

Student book - velká bichle na poznámky, jsou tam všecna data, info o předmětěch, dokonce i jízdní řády

můj rozvrh:D

Když jsme se včera vrátili domů, došlo pivo. Tak jsme se asi v 11 vydali do místního mafiánského baru koupit další. Mimochodem, chtěla jsem aktivně přispět, ale kluci mě nenechali, holky prej neplatí haha :D no a to na fotky jsou místní automaty :D je to ilegální, proto jsem to fotila na tajńačku. Je to hrozně vtipný:D

moje pivo a chladící systémy

Takhle se tu rozlišují časy všech hodin. Já mám jen M a jednou N, takže 9-12 a pak večer:-)



Tak zhruba takhle, je to asi dost nesourodý, ale nechci nic zapomenout:))) Teď se jdu vyplácnout na sluníčko a opalovat se, kiš kiš :D a zítra se hodlám pustit do pořádnýho českýho gulášku. Mějte se krásně, posílám pusy :) /jo a chtěla sem i pohledy, ale zatím sem nikde žádný nesehnala, budu pro ně muset jet do Porto Alegre - hurá civilizace again/




Žádné komentáře:

Okomentovat